Selasa, 19 November 2013

REPEAT!!REPEAT!!!&SOAL KAHWIN

hari ni aku ambil paper bahasa arab repeat....ummm....repeat pom soalan susah lagi.....tak tawlaaa......tapi kan walaupon soalan tu susah sangat.....tapi aku rase seperti dipermudahkan...rase tenang mnjawabnya wlu pom soklan tu susah...hohoooo......sangat bersyukur......tapi debaran sebelum masuk ke dewan tu....sangat cuak tak terkata...mana taknya.....inilah penetuannya...kalau aku tak buat betul2....mangkor la jawabnya.......
pelik sangat nan aku ni.....aku sebenarnya minat bahasa arab....tapi tak le pandei mana pom bile mnjawab dalam krtas periksa.....tak per laaa.....nak buat macmnerkn....mungkin aku pandai bidang lain.....huhuh.....minggu ni satu paper jer...tunggu minggu depan...sesak dada nak membaca...mana taknya bahasa arab sem2 dan pengajian am sem2..huhuhu......lagi minggu ni MUET listening,reading,writting.....aku harap semua ini berjalan dengan lancar dan dinaungi rahmatNYA......aku pegang dengan kata2 teacher anizan....>>>''percayalah dengan janji Allah dan jangan putus mintak kepadaNya''
kita makhluk yang lemah....jadi perlu tunduk dan menyerahkan diri kepadaNya pasti takkan sia-sia.......
~~~~secebis lalu terlintas dalam fikiran~~~~~
biler aku cakap soal kahwin diusia aku masih muda iaitu 19.....majoriti beranggapan ''HUHH GATAL SANGAT DA KER???!''......tolonglah.....gatal..cuberlah thinks positf sikit...bersikap terbuka......bukan asal biler cakap pasal kahwin kire nya aku gatal nak kahwin......THATS NOOOO!!!!!!tak semestinya biler cakap pasal kahwin aku nak kahwin lalaaa ni gak...tak der laaa....semua orang matlamat dalam hidupnya teringin nak berkahwin........tapi sebenarnya bile kite dah masuk ke alam perkahwinan bukan tugas mudah....ini berkait dengan tanggujawab......hal ini soal perkahwinan bukan boleh dipandang enteng,,,,ia semua berkait dengan kehidupan seseorang di masa akan datang.....sama ada bahagia atau deritanya seseoarang itu......KONKLUSINYA....soal kahwin  bukan boleyh difikir dalam sehari jer kalau esoknya nak berkahwin...NO!!!!tahun depan nak kahwin baru tahun ni pikir pasal kahwin....NO!!!!!semua tu perlu ader strateginya........begitu juga....kita sebgai umat islam jangan malu untuk meletakkan dalam stiap doa kiter dipercepatkan jdoh dengan org yang soleh dan solehah......baru lah ia dapat dikuatkan......doalah senjata utama umat islam......so you must think your future from NOW!!!!!!pedulikan dengan cemuhan org...aggaplah itu pembina semangat kamu!!!!!CHAIYYOK!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggallah komen sikit yea....( ^◡^)っ✉