Sabtu, 16 November 2013

Wanna say ''ALHAMDULILLAH''

13 NOVEMBER 2013 RABU (SELESAI TAMAT PAPER!!)11.15AM : bergegas pergi ker bilik guru....aku nak mintak tanda tangan koko dekat ustaz....ustaz yg sangat dgeruni oleh pelajar SMKASAS....huhuh.....tinggal ust saja yg beelum ak mntak....ok....perasaan sewaktu nak masuk ke bilik guru ustaz hanya Allah Yg Mgetahuinya.....betapa rasa macm nak tercbut jer jantung ni....rase nk tggalkn jantung ak kt luar jer time nak masuk and aku ketuk pintu bilik ustaz.....ok brmula lah dialo
AK: ustaz saya nak mntak tandatangan ustz boleyh???? (sambil tangan ak mnyerahkan borang koko ak dan ltakkan atas mejanye)
USTAZ: boleyh tapi stu syarat!! ( sambil ustaz sebok mnaip d lappynyer)
AK: insyaAllah....boleyh kot ustz...ape dia ustz?
USTAZ: nyanyi lagu tegar.....
AK: ustaz biar betul saya tak tahu nyanyi laaa.....
USTAZ: nak ker tak nk ......klu tak nk.....(sambil dia hulurkan kertas yg ak bgi kat ustz tadi)
AK: baiklah ust....saya nak nyanyi...tapi saya nyanyi tak sedap laaa....
       ''ak yg dulu bukanlah sekarang..dulu dtendang sekarang ku dsayng....dulu2 ak mnderita...sekarang ak bahagia.....cita2 ku mnjadi org kaya....errrrggggghhhh..(tetibe plak ak boleyh luper lirik tu.....perhhhh cuak ak time tu....) ustaz....saya tak hafal lagu ni.....nk wt cmner yer.....(tersengih sinis ak sebab terlalu cuak....huuhu)
USTAZ: tak kire ustaz nk kmu nyanyi juga...klu tak kmu tak dapat........
AK: ustaz saya tak tahu.....
USTAZ: ok...nyanyi lagu aper2pom.....
AK: klu mcmtu saya nyanyi lagu ngaraku lah yer ust....hehehe???
USTAZ: tak nk la mcmtu....nnti ust kener berdiri....nyanyi lagu lain yer.......
AK: ustz saya tak hafal lgu2 nih.....(pergh....time tu ak punyer folder memory ak hilang serta merta...tak ingat satu lgu pom....kcuali lgu negaraku.....punyer la cuak...padahal bnyk jer lagu ak ingat...tah pasai pa ggup sangat time tu tak taw ler.....)
USTAZ: nyani jer lagu per2 pom.....takkan kmu tak taw lgu kot....
AK: OK...ummm ustz boleyh tak saya kluar skjp nk tnyer kngkwn ....
USTAZ:ok ....!tapi 11.30 masuk blik....
AK: terima kasih ustz....
ak pom bincang nan mimi, anyah dan sesaper yg ader kt luar tu.....ak tnyer demer lirik kt luar...ok....kt luar ak da prepare bagai nk rakkkkk.....
AK: ustaz...msuk yer......
USTAZ: nyanyi...!
AK: (ak pom nyanyi lagu.....lain daripada kt luar.....ak rncg kat luar nyanyi lagu jujurlah sayang.....tiber msuk dalam ak nyanyi lgu KETAHUAN.....)
last ustz baru suruh ak dduk.....
USTAZ: saya nak tanyer  satu bnde kt kmu ni.....boleyhh???!
AK: boleyh jer ustz.....insyaAllah....
USTAZ: spnjg ustz marah2  hari tu aper kawan kmu ckp pasal ustz.....
AK: ader....ni saya pom ckp skli..ustz lain dari dulu.....dulu kn ustz suker mlawak.....tapi sekrg bile ustz masuk mgajar....ustz terus mgajar tnpa sebrg kacau.....
USTAZ: mana ade ak tetap ak laa.....!
AK: tak tak same......
USTAZ: per lagi yg komer ckp pasal ak?!
AK: kiteorg rindukan ustz yg dlu!!!
USTAZ: yer ker....siapalah aku.....komer nak rindu buat aper.....bkn ker komer tak suke kat aku.....(SAMBIL USTAZ NYANYI LAGU TEGAR...TAPI DTERBALIKKAN....''aku yg dulu bknlah yg sekarang...dulu dsayang skarang ku dtendang....dulu2 ak bahagia sekarang ak mnderita......)
AK: ustaz saya nk mntak maaf dekat ustaz....saya pom banyak salah silapnyer......saya pom bukan budak baik...saya pom banyak masalahnyer ustz......kami taw kami banyak mengecewakan ustz dengan perangai kami......maafkan yer ustaz........(time ni berderu air mata aku...tak terkawal....samapi teresak2 tak boleyh nak ckp)
USTAZ: ustaz sebenarnyer dah lama maafkan korang......ustz sayg kn korang sebenarnya......ustaz buat mcmni smua bersebab......korang tu yg tak pernah sayangkan dri korang sendri....buat perkara yg merosakkan diri korang sendiri......
AK: terimakasih ust......maafkan saya ust......saya rindu ustz yg dulu...suker kacau kiterog.....kat mana kiterog terserempak dengan ustz kat situ kitorg akn jdi bhn...tapi jujur....saya nak ustz yg dulu,,,,,saya tak nk ustz series.... marah.....dan ust buat tak taw jer dengan kiterog biler bertmbung dengan ustz....
USTAZ: habis tu ni semua salah ustaz ker?
AK: tak ust.....ni salah kami...kami yg buat ustz jadi mcmni.....tapi saya tetap nak ustaz yg dulu......kami sayang kan ustz.....ustaz......( teresak2 ak sampai tak terkata dan ak nampak mata ustaz merah2 dan berkaca2...lgi sebak ak tgok.....)
USTAZ: habis tu kamu nak ustaz buat macmana.....klu ustaz tak buat macmni...korang smua takkan berubah sampai ke besar nanti.....ak sayang kn komer tu yg ak buat macmni......takkan laa ustz marah org yg bersalah jer,,,,,ustaz nk beri pengajaran utk semua......hati kita ni kner djaga dan dpelihara dengan baik.....klu tak djaga....terabailah hati tu....hati jgn senang dberi...sbb kmu taw hati kamu  tu mahal nilainye.....bukan senang menaruhkn hati pada yg tak selayaknyer.........
AK: baik ustz......
USTAZ: kmu nak tak taw stu bende tak,....kamu jgn cerita dekat saper2....
AK: aper ustz....
USTAZ: ustaz sayang khalidah....setiap hari ustz tegok cincin ni.....smpaikan bini ustaz tnyer....."hai bang nak tambah bini ker?ustaz jawablah''ni lah cincin ank murid kesayangan ak.....(sambil ustaz pegang cincin yg ustz rmpas time kem rindu alam hari tu....sambil ustaz tgok...)
AK: ustaz....
USTAZ: ustaz buat mcni semua bersebab.....klu ustz tak buat mcmni...der korang nk dengar ckp ustz wktu tu.......bgi taw dkt kawan2 yg ''I MISS U ALL''
(berderai air mata ak time tu....tak dapat nk tampung.......teresak2.....dan tak terkata)
USTAZ: kmu tahu tak ustaz setiap hari doakn ank murid ustz berjaya......tambah lagi khalidah...ustaz doakn dia dpat masuk UKM.......
(berderai lgi air mata ak...sebab tak sangka ustaz masih ingat dulu ak ckp nak msuk UKM....terharu.....ustaz masih ingat kata2 ak......)
AK: terima kasih ustaz...(sambil ustaz bgi ak cincin dan kertas koko yg dia bru saja tandatgn tu)


AKU SAYANGKAN USTAZ.....SAYANG SANGAT.....DIA BANYAK MENGAJAR AK ERTI DEWASA YG SEBENARNYA...DIA BANYAK MEMBERI AKU PENGAJARAN.....DAN DIA LAH AKU BUAT AK JADI MANUSIA YANG KUAT DISINI UTK TERUS AMBIL STPM......DAN DIA LAH CIKGU YG PERTAMA YG MNYAMBUT KDATANGAN AK SEBAGAI SEORANG PELAJAR FOM6 MASA FES2 MASUK TAHUN LEPAS.......AK ANGGAP DIA MACM AYAH YG SENTIASA MENASIHATI ANKNYER ..HUHUHUHUH.....MEMORI NI AKN KU KENANGKAN SAMPAI BILER2 POM......TERIMA KASIH USTAZ YAZID.....SAYANG USTAZ...... :)AKU BERSYUKUR USTZ DA MAAFKAN.....ALHAMDULILLAH.....BILER AGKNYER AK DAPAT JUMPA USTAZ LGI LEPAS HABIS SEKOLAH NI......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggallah komen sikit yea....( ^◡^)っ✉