Isnin, 24 Mac 2014

persoalan jodoh?

Assalamualaikum sahabat sekalian...
terima kasih masih sudi mengikuti perkembangan blog saya....InshaAllah...akan cube updates sekerapnye...oke...



sekarang alhmdulillah saya da dapat rezak STPM full...alhmadulillah keputusannyer seperti aper yang saya target...aper-ape pon saya bersyukur kehadrat Illahi....Allah memperkenan kan doa saya....ramai juga sahabat-sahabat seperjuangan STPM di PRAUNISAS dapat keputusan yang cemerlang....berkat usaha dan kesabaran kami dengan bermacam tomahan yang kami dapat...kami ambil ia sebagai peransang semangat untuk terus berjuang.....
oke,....situasinyer sekarang ni saya baru jer dapat rezak STPM...



sudah ramai yang bukak mulut tentang soal bile nak kawin pula....


cuber persoalkan bile pula saya nak sambung degree...??tak begituh ker....
tak marah pun dengan pertanyaan sebegitu....cuma yang saya pelik tu kenapa ramai benor nak menanyer nyer....oke...thinks positif ..mereka nak tengok saya kahwin dan bahagia...gituh.....
kawan2...sahabat...rakan2...makcik2...pakcik2....cikgu2...adik2...kakak2,...abang2...dengar ni....PERKAHWINAN bukan lah perkara yang mudah dilaksana seseorang....dan bukan juga perkara yang boleyh difikirkan dalam masa yang singkat.....bagi khalidah...

perkahwinan ialah masa depan khalidah....jadi takkan khalidah nak senang-senang rosakkan masa depan khalidah dengan terburu-buru.....perkahwinan tak sama juga macam kiter belajar disekolah....perlu berusaha utk mendapat kan yang tebaik..perlu banyak pelajari utk memahami dengan baik....jadi ia juga perlu lah ada tempoh utk menSEARCH , meRESEARCH , men STUDY.....banyak lagi yang perlu khalidah pelajari.....bukannyer tak nak kahwin...saper jer yang tak nak kahwin...org giler pun nk kahwin....tapi bagi khalidah selepas perkahwinan banyak perkara yang mudah seperti org len cakap... '' weyh ak nak kahwen bulan depan, datang taw kenduri aku nanti.'' bukan semudah itu....saya juga kene fikirkan ape yang terbaik buat masa akn datang...
iaitu:

1) boleyh tak die ni memipin khalidah ke jalan syurga??dan cukup solehah ker utk mnjadi isteri??
2) boleyh ke ekonomi die  dan khalidah ni bertahan di masa akn datang...sbb ekonomi sekarang semakin mncabar...???
3) boleyh tak die ni mendidik khalidah dan anak mengaji dan memberi pendidikan??
4) boleyh tak..macam2 lagi perlu difikirkan...demi kebaikan masing2...
THIS IS MY FUTURE....tak perlu risau...yang saya minta kalian doakan yang terbaik buat saya....
jika saya mahu suami yang soleh ..terlebih dahulu saya kene menjadi wanita yang solehah dahulu.......lelaki yang baik pasti utk perempuan yang baik...tak begituh.....

Ingat perkahwinan bukan seperti makan kacang....semudah yang dicakap....perlu banyak persediaan....banyak dipelajari...semua orang mendambakan rumah tangga yang baik dan indah-indah belaka...jadi sebelum membina rumah tangga mari kita mendekati lebih banyak dengan SANG PENCIPTA tulang rusuk kita...iaitu Allah Yang Maha Esa....Dia sahaja tahu ape yang terbaik buat kite semua.....mari mencintai Allah sepenuh hati kite dahulu...malu lah kite meraih-raih cinta manusia tapi cinta Allah kite persiakan...NAUZUBILLAH....cinta lah cinta ALLAH YANG HAKIKI ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggallah komen sikit yea....( ^◡^)っ✉