Rabu, 11 Disember 2013

mawar berduri!!


pagi tadi terlihat kepadaku sekuntum bunga....kelopaknya indah warna warni ...kucuba mendekatinya tapi niatku terbantut tatkala melihat duri-duri yang tajam dibatangnya pasti duri-duri itu akan melukai jemariku......
saya cuba untuk mencium baunya tetapi amat payah lantaran sukar memegangnya ...saya mengeluh sendiri mencari bunga yang cantik dihalam perumahanku.....lalu kuterlihat satu bunga yang cantik tidak jauh dari ku......

saya menghampiri bunga yang cantik itu.....batangnya tidak berduri lalu cuba kusentuh dan kucuba untuk menciumnye......tak lama kemudian saya melepaskannya....baunya cukup membuatkan saya loya ...lalu terdengar suara manusia yang lain dibelakangku....

sepasang adam dan hawa yang sedang bermanjaan lagak yang sungguh sungguh menjengkelkan.......
tak lama kemudian si adam marah si hawa...saya hanya melihat dari jauh seperti menonton drama di televisyen lalu si adam meninggalkan si hawa seorang diri membiarkan sihawa itu menangi hiba....sementara itu pula saya terpandang dengan seorang hawa yang lain yang berpakaian serba sopan dan sederhana gayanya yang tidak jauh dariku.....

pakaian yang labuh tidak merangssang nafsu...alangkah senang hati ku melihatnya dia yang tunduk pandangannya...si adam langsung tak menegurnyaa...bukannya benci tanda hormat padanya...
saya tersenyum sendirian tetiba teringatkan bunga-bunga yang tadi....
saya bermula bermonolog dalam diri......
bunga yang berduri itu pasti susah utk didekati sang kumbang...bunga yang tidak berduri itu sudah pasti dihinggapi sang kumbang..lalu kumbang itu sudah pasti mnnggalkan bunga itu apbila sudah dapat madu.....
kembali say melihat kearah dua hawa tadi.....
siapakah saya??
say tergolong dalam golongan yang mana?

Ya Allah jadikanlah aku bunga idaman para mujahid .....bunga idaman agama.....aku mahu kelopakku indah tanpa sedikit kekotoran....jadikan aku wanita solehah......wanita yang mukminah......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggallah komen sikit yea....( ^◡^)っ✉