Sabtu, 7 Disember 2013

sebok mengupdates diri ini!!

tak lama lagi kalu ikut  minggu....dua minggu lagi saya nak masuk umur 20 tahun.......sangat takut.....yer laa....melangkah ke alam pra dewasa.......memikirkan pasal kerja, duit, kahwin, continue study, pnjaman......huhuhuh.....hari ni baru ader kesedaran diri utk mengupdates diri sendiri ......
nak taw ker aper yg saya nak updates? 
mesti ramai ingat saya nak updates yg ats ni kn????
taklah kawan2......saya nak mengemaskini segala2 sijil saya dari 1994 >>>>>>>>sehingga la ker 2013
yerlahh....banyak benor sijil yang ada.......tak terkiraaa,,,,hehehe......yerlaaa....orang len sekolah semuanya pakat 11 tahun jer,........ awok terlebey pandai sekolah 13 tahun......huhuhu...mana taknyer...tambah 2 tahun stpm......perpon itulahhh rezeki saya sebenarnya....saya tak salahkn takdir.......hehhehe......mungkin kalu saya masuk U awal banyak pengaruhnyer.......
sebenarnye STPM mendewasakan saya........
✔ mengenal erti persahabatan dan ukhuwah
✔ menghormati pendapat orang lain...
✔banyak membuatkan saya lebey dekat dengan SANG PENCIPTA iaitu Allah...
✔banyak mengajar saya supaya menjadi muslimah yang sejati...
✔hidup dalam kerjasama
✔megnhormati orang yang lebih muda dari saya
✔membuatkan hati saya tegar dek caci makian(yerlahhh saper jer yg suka dekat fom6 kn)
✔MAHALNYER NILAI KEMAAFAN SEORANG GURU tu kn.....jadi jgn lah mengecilkan hati guru kawan2......
✔menjadikan saya seorang yang lebey bersabar......dan tak mudak cengeng :""")
✔kasih sayang antara sahabt tu penting utk mnguatkan antara satu sama lain....
ehhhhhhh???terlebey2 lak saya ni.....lari dari tajuk skit tak per kan kawan2......heheheh....... berbalik pada tajuk kita......
sebenarnya ramai orang tak tahu bahwa mengemaskini fail sijil tu penting sangat...yer la...mana taknya....biler nak temduga something, mesti penemuduga tu nak tgok sjil2 kita...oleh itu, fail sjil mesti teratur ikut tahun....

barulah kemas....hehehehehhe

supaya tak tension or berserabut dibuatnya......

tengok penemuduga tu terus tersenyum cengginihh!!!!!hahaha


barulah penemuduga tu tertarik nak nengok sijil ni.....hehhehhe.........
lagi....dalam masa yg ada ni saya cuba belajar cara menghadpi temudga, buat resume yg terbaik........insemua tuk updates diri sendiri juga kan...yer la...persiapan sebelum menghadapi bakal mndatang.........
Bagi kawan2 yang STPM tu yg tak der kerja nk buat tu jom....sama2 kemas kini.......
antara yg perlu kemas kini:
✔segala sijil2 yg ader susun ikut tahun........(klu boley beli fail yg mahal skit spya tahan lama dan available)
✔belajar buat resume diri sendiri,.....
✔belajar cara mengahdapi temuduga dengan baik.....
✔dan belajar bahasa inggeris atw arab (cara berkomunikasi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggallah komen sikit yea....( ^◡^)っ✉